Piano Media je v prvem mesecu delovanja v Sloveniji s prodajo skupnih naročnin na spletne vsebine medijev ustvarila več kot 26.000 evrov prihodkov. Slovenija je druga država, v kateri je slovaško podjetje ponudilo svoj unikatni sistem za plačevanje vsebin v internetu. Devet slovenskih založnikov se je januarja 2012 odločilo ponuditi svoje spletne vsebine preko sistema Piano, da bi tako ustvarili dohodke s prodajo vsebin slovenskim uporabnikom interneta.
»Piano je dokazal, da je lahko uspešen tudi na drugih trgih, ne le na Slovaškem,« je povedal izvršni direktor družbe Piano Media Tomáš Bella: »Glede na prebivalstvo trenutno zaslužimo 37 odstotkov več, kakor na Slovaškem.« Dodal je, da najbolje obiskano spletno mesto v Sloveniji tipično privabi 300.000 bralcev, na Slovaškem pa več kot 1,6 milijona različnih uporabnikov mesečno.
»Slovenski založniki v sistemu Piano ustvarijo več kot 1500 evrov na 100.000 uporabnikov, slovaški pa nekaj čez 1100 evrov,« je povedal Bella. »Če samo pomislite, da je bil dostop do vsebin v večini spletnih mest še pred mesecem brezplačen, je to res dober rezultat,« je nadaljeval. »Pravzaprav so nekateri zaslužili celo več kakor 3000 evrov na 100.000 uporabnikov. Ta porast pripisujemo tudi našim izkušnjam s Slovaške. Naučili smo se oblikovati izbor vsebin v paketu na pravi način.« Piano tako udeleženim založnikom zagotavlja trženje spletnih vsebin, kar poveča prihodke iz naslova spletnih naročnin.
Različna pričakovanja
Slovenski založniki so bili po zagonu sistema na Slovaškem maja 2011 med prvimi, ki so kontaktirali družbo Piano. Po šestih mesecih pogajanj je slovenski projekt konec januarja 2012 dozorel. Vendar pa je slovenski trg bolj razdrobljen od slovaškega – založniki so bolj regijsko razpršeni, kar je predstavljajo izziv za ekipo Piana.
Slovenski založniki so k pogajanjem pristopili tudi z različnimi pričakovanji. Na Slovaškem založniki niso imeli pričakovanj, saj podobnega sistema pred tem ni uvedel še nihče. A ko je Piano zagotovil stabilen vir prihodkov in rast števila naročnikov, obenem pa število prikazov spletnih strani ni upadlo, so bili Slovaški založniki zadovoljni z dodatnim prihodkom ter odločeni, da s sistemom nadaljujejo dolgoročno.
Slovenski založniki so na osnovi slovaške izkušnje tako že vedeli, da bo sistem deloval, a spraševali so se kako dobro in kakšen je riziko upada obiska? Vesna Humar, odgovorna urednica Primorskih novic, potrjuje, da sistem deluje zelo dobro: »Zahvaljujoč sistemu Piano bomo lahko v spletu ponudili bolj kakovostne vsebine. To pričakujejo tudi naši spletni bralci, ki so vse bolj zvesti, a tudi kritični. Stik s temi bralci je za naše novinarje ključnega pomena.«
Založniki zadovoljni z odzivom bralcev
Slovenski medijski založniki se strinjajo, da je projekt dolgoročen in da bo potrebno še nekaj časa, da ga uporabniki sprejmejo. V tej luči so zadovoljni z začetnim odzivom. Estera Lah Poljak, vodja trženja in odnosov z javnostmi pri Delu je povedala, da Piano krepi njihovo blagovno znamko: »Zaenkrat smo zadovoljni z rezultatom Piana. Veselimo se razvoja svojih vsebin v sistemu Piano in upamo, da bo naša spletna ponudba še bolj privlačna in zanimiva našim bralcem.«
Direktor Piana Bella dodaja: »Pričakujemo, da bomo, tako kot na Slovaškem, beležili stabilno rast števila naročnikov. Bralci so se zelo dobro odzvali na našo promocijski akcijo pred zagonom sistema in prepričani smo, da bo sčasoma še več Slovencev začelo uporabljati sistem Piano.« V sistem Piano se je v času promocije prijavilo več kot 25.000 uporabnikov.
Vendar pa so tako založniki, kot vodstvo Piana zaznali, da so hkrati s plačevanjem za spletne vsebine zrasla tudi pričakovanja kakovosti. Slovenski založniki pravijo, da bodo prihodke vložili v izboljšanje svoje ponudbe in jo količinsko obogatili, podprli boljše novinarstvo in nadaljevali z razvojem boljše spletne storitve in spletna mesta.
Piano v Sloveniji
V Pianovem slovenskem projektu sodelujejo: Delo, nacionalni dnevnik s spletno stranjo www.delo.si, tabloidni časopis Slovenske novice s spletno stranjo www.slovenskenovice.si, nacionalni dnevnik Dnevnik s spletno stranjo www.dnevnik.si, tabloidna spletna stran Požar report – www.pozareport.si, vodilna regionalna časnika Primorske novice na naslovu www.primorske.si in Gorenjski glas na spletnem naslovuwww.gorenjskiglas.si, Večerov nacionalni tednik 7dni na www.7dni.com in www.Podstresje.si, športni dnevnik Ekipa na naslovu www.ekipa.org, revija Računalniške novice na naslovu www.racunalniske-novice.si in avtomobilistična revija Auto Bild Slovenija na naslovu www.autobild.si
Založniki v sodelovanju z vodstvom družbe Piano skupaj izberejo, katere vsebine bodo ponudili v plačljivem sistemu naročnin Piano in katere prednosti bodo imeli bralci. Nekateri ponujajo spletne strani z manj prisotnimi in nemotečimi oglasi, drugi omogočajo premijski dostop do vsebine še preden je dostop omogočen najširši javnosti nekaj časa za tem in tako naprej.
###
O družbi Piano Media
Družba Piano Media je maja 2011 za vedno spremenila založništvo spletnih vsebin. V sodelovanju z devetimi založniki na Slovaškem, ki ponujajo več kot 40 različnih spletnih mest in storitev, je Piano Media implementirala inovativen nacionalni naročniški sistem, ki je v prvem mesecu delovanja ustvaril več kot 40.000 evrov prihodkov. Januarja 2012 so sistem Piano ponudili tudi v Sloveniji. Uspeh Piana je spodbudil založnike po vsem svetu. Piano se dogovarja z založniki v enajstih evropskih državah in do leta 2012 načrtuje tudi uvedbo na treh drugih trgih.
Piano Media je slovaško podjetje, ki založnikom zagotavlja neodvisen sistem skupnih naročnin na vsebine spletnih mest. Piano omogoča založnikom unovčevanje spletnih vsebin brez strahu, da bi izgubili prihodke od prodaje oglasnega prostora ali delež bralcev. Družbo Piano je ustanovil Tomáš Bella, nekdanji odgovorni urednik največjega slovaškega spletnega novičarskega portala, skupaj z drugimi strokovnjaki s področja spletnega založništva in oglaševanja.
Piano Media ščiti in podpira neodvisno novinarstvo z omogočanjem povečevanja prihodkov založnikov od prodaje spletnih naročnin.